Спецефекти в кіно

0
1

Світ не стоїть на місці. Колись вважали, що Земля плоска, а не кругла. І багато з того, що відомо зараз, тоді здавалося нереальним. Так і зі світом кіно – все починалося з німого чорно-білого, а зараз вже воно кольорове і в тривимірному просторі.

Сьогодні спецефекти вважаються звичайною справою при зйомках фільмів, але коли вони тільки з’явилися, — це вже був новий крок у розвиток кінематографа. Першим фільмом, в якому спецефекти грали істотну роль, був «Замок Диявола» Жоржа Мельєса

у 1896 році. У цій двохвилинній стрічці глядачеві показали трансформацію і зникнення предметів і людей.

Саме Жорж Мельєс є творцем класичних спецефектів (стоп-кадр, покадрова зйомка, уповільнена і експрес-протяжка плівки, багаторазова експозиція і подвійна, каширування тощо). Були і приклади перших спецефектів, які вийшли з допомогою розфарбовування кадрів вручну (колоризація). Як показує практика, колоризація не отримала очікуваного поширення.

Умовно спецефекти розділяють на дві групи:

1) Візуальні ефекти.

2) Механічні ефекти.

До механічних ефектів, їх ще називають фізичними, відносять моделювання, піротехніку, спеціальний грим для акторів, різні технічні пристосування, тобто обробка цих ефектів проводиться безпосередньо перед зйомкою матеріалів.

Можна виділити кілька видів створення таких ефектів:

  • Макети
    Самий простий і недорогий спосіб, так як в ньому замість реальних об’єктів використовують їх зменшені копії. Наприклад, у фільмі «Зоряні війни» Зірка смерті була насправді звичайним кавуном.
  • Піротехніка

    Це всілякі задимлення, пожежі і вибухи, які створюються фахівцями під суворим контролем.
  • Спеціальний грим

    Використовується для створення образу героїв, в основному різних чудовиськ і монстрів.
  • Підвісний макет

    Застосовується, коли необхідно на задньому плані показати будівля значних розмірів, будівля реального будівлі якого б обійшлася недешево. Споруджується нижня частина будівлі, потім перед камерою на спеціально вымеренном відстані підвішується зроблений макет. З-за ефекту перспективи макет здається продовженням декорації.

  • Аніматроніка

    Використовується для створення складного макета і зовні виглядає як звичайний персонаж (в окремих випадках це може бути частина тіла людини), а всередині – запрограмований робот, у якого закладені певні команди руху і міміки обличчя. Яскравим прикладом служить серіал, який мав величезну популярність у дев’яностих, – «Альф».
  • Bullet time (рух зі швидкістю кулі)

    Цей спецефект активно стали використовувати після зйомки трилогії «Матриця». Він показує час в уповільненому дії, наприклад, як летить куля або як з’являється середовищ в повітрі від неї.

Коли говорять про візуальні ефекти, то мають на увазі комбіновані зйомки, використання оптичних ефектів та комп’ютерної графіки.

На сьогоднішній день застосування спецефектів дозволяє візуалізувати сцени, які при звичайній зйомці не можуть бути відображені, і дуже економлять бюджет, якщо зйомки живої такої сцени набагато затратніше.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here